Сара-Нора Кръстева: Най-важно е публиката да бъде с нас - bgnesagency.com
17 яну 2020

Сара-Нора Кръстева: Най-важно е публиката да бъде с нас - bgnesagency.com

Софийската опера завърши много успешна календарна година. През 2020 очакваме още повече публика, въпреки че не можем да се оплачем от ниска посещаемост, заяви за БГНЕС художественият ръководител на балета към Софийската опера Сара-Нора Кръстева. „За нас най-важното нещо е публиката да е с нас”, категорична е тя.

В началото на новата година Софийската опера и балет предлага няколко представления на „Лешникотрошачката” от Чайковски.

На 18 януари предстои гастрол на „Баядерка“ с участието на Кимин Ким, който е премиер солист на Мариинския театър в Санкт Петербург. Това е един от най-вълнуващите шедьоври на прочутия Петипа, вдъхновен от драмата на древноиндийския поет Калидас и баладата на Гьоте.

След това предстоят няколко репертоарни заглавия. На 26 януари зрителите ще могат да видят „Кармен-сюита, Пахита“. Спектакълът ще бъде поставян само два пъти този сезон.

На 20 февруари е балетът в две действия от Адолф Адам „Корсар“. Използвана е музика от Чезаре Пуни, Лео Делиб, Рикардо Дриго, Пьотър Олденбургски. Либрето Елдар Алиев по мотиви от либретото на Жул-Анри Верноа дьо Сен-Жорж и Жозеф Мазилие. Участват солисти, ансамбъл на балета и оркестър на Софийска опера и балет.

На 27 март предстои втората премиера на операта за този сезон – „1001 нощ“ по музика на Фикрет Амиров, хореография – Елдар Алиев.

Този сезон ще бъдат поставени още „Дама Пика“ от Чайковски с диригент Константин Тринкс, „Севилския бръснар“ и „Електра“.

Ръководителят на балета със задоволство отбеляза, че около постановките на „Лешникотрошачката” е имало много гости от различни страни, сред които и от Австрия. Зрители са споделили, че им излиза много по-евтино да дойдат до България и да се насладят на изпълнение на световно ниво.

„Успяхме да се докажем на световната сцена. Продължавам да твърдя, че нашата школа е раждала и продължава да ражда добри артисти, които зареждат всички театри по целия свят“, отбелязва Кръстева. Тя не пропуска и да отчете, че родната публика е достатъчно добра да разбира изкуството и любовта ѝ към изпълненията се усеща.

Диригентът на операта Жорж Димитров допълни, че Софийската опера и балет е марка, която задължава. „Всички ние сме приели операта за кауза и се стремим през цялото време да развиваме и да обогатяваме и да работим за тази марка“, обясни диригентът. /БГНЕС

https://bgnesagency.com