"Танго" ще бъде истинско културно събитие, казва аржентинският посланик у нас по повод предстояща премиера в Софийската опера
16 апр 2021БТА/ Даниел Димитров

"Танго" ще бъде истинско културно събитие, казва аржентинският посланик у нас по повод предстояща премиера в Софийската опера

София, 21 април /Даниел Стоянов, БТА/

Балетът "Танго" ще бъде истинско културно събитие, а ние, аржентинците, ще сме вечно признателни, че толкова далеч от родината ни вие ще отдадете почит на композитор от величината на Астор Пиацола. Това посланикът на Аржентина у нас - Алфредо Нестор Атанасов, казва по повод предстояща премиера на балета "Танго" в Софийската опера. Атанасов е патрон на събитието.
По думите му думата магия определя най-точно тангото. Танцът е възникнал около 1800 г. в най-бедните и неприветливи райони на Буенос Айрес. Те са населявани предимно от аржентинци, но и от хора от африкански, индиански и карибски произход. Имало е и големи заселнически вълни от европейци, които влизат в Аржентина по-късно, но и към онзи момент са присъствали. И тогава тангото се превръща в своеобразно отражение на живота на онези, които са обитавали Буенос Айрес, разказва Атанасов.
"Смятам, че точно в това е магията на тангото и затова ни привлича така силно. В отношението на българската публика усещам голям интерес към аржентинската култура и по-специално към тангото. В България има много школи, в които се преподава танцът, а има и музиканти, които свирят танго", коментира още той.
Както писа БТА, премиерата на спектакъла бе отложена за 14 май, а поводът за самия спектакъл е 100 години от рождението на Астор Пиацола.

СПЕКТАКЪЛЪТ

"Внезапен,неочакван, докосващ порив: страст, мощ, любов. Любов, пораждаща очаквания, отваряща път - неподозиран и непознат. Редят се събития, предизвикани от желания за съпротива и непримиримост, неизбежно повлияни от реални и свръхреални образи, вплетени в тъканта на живота". Така хореографът на балета "Танго" - Светлин Ивелинов изтъква най-характерното за постановката.
В нея, в различни състави, участват Марта Петкова, Кристина Чочанова-Иванова, Никола Хаджитанев, Джон Абенанти, Боряна Петрова, Венера Христова, Емил Йорданов, Цецо Иванов, Александър Александров, Кристиан Манев, Никола Арнаудов, София Цуцакова- Абенанти, Вяра Иванчева, Милена Тодорова, Елена Петрова, Мина-Василия Стоянова
Теодор Воденичаров, Георги Аспарухов, Георги Банчев.

НОВОТО ТАНГО НА ПИАЦОЛА

Астор Пиацола (1921-1992) е аржентински музикант, инструменталист и композитор. Той е известен като големия обновител на аржентинското танго. През 1939 г. влиза в състава на оркестъра на Анибал Троило - сред най-славните танго оркестри за всички времена.
Още на 18 години влиза в състава на оркестъра на Анибал Троило, който е сред най-славните танго оркестри за всички времена. С творбата си "Буенос Айрес" от 1953 г. Пиацола слага началото на ера в тангото. Новото танго на Пиацола включва елементи от джаз, използва разширени хармонии и дисонанс, търси контрапункт и се впуска в дълги композиционни форми. Астор Пиацола въвежда инструменти, които не се използват в традиционното танго, между тях флейта, саксофон, електрическа китара, електронни инструменти и пълен комплект джаз - рок барабани.

Астор Пиацола е сред вдъхновителите и от изигралите най-важна роля в живота на великия китарист Ал Ди Меола, който издава албуми с творчеството на Пиацола.

http://www.bta.bg/bg/c/BO/id/2401140