„Рейнско злато“ омагьоса зрителите
С „Рейнско злато“ започна тазгодишното изпълнение на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“ в рамките на Вагнеровия фестивал на Софийската опера.
Чрез фантастична дигитална сценография пред зрителите оживяха водите на Рейн, а пещерите на нибелунгите и замъкът на боговете – Валхала впечатлиха със своята мащабност. Режисьорската концепция и визия на Пламен Карталов чрез своята синкретична връзка между всички елементи в постановката се доближава в пълна степен до идеята на Рихард Вагнер за цялостното изкуство – Gesamtkunstwerk.
Картините преминаваха пред зрителите като майсторски направен филм, а артистите показаха невероятна интерпретация на авторовите и режисьорските идеи.
В солистичния състав имаше два дебюта. Първият – на американския бас Томас Хол, който представи импозантен Вотан и вторият – на мецосопрана от Финландия Нина Кейтъл, която показа прекрасна Фрика. В другите роли бяха Пламен Димитров /Алберих/, Красимир Динев /Миме/, Даниел Острецов /Логе/, Силвана Пръвчева /Фрая/, Петър Бучков и Стефан Владимиров – двамата великани Фафнер и Фазолт, Светозар Рангелов /Донер/, Хрисимир Дамянов /Фро/, Весела Янева /Ерда/ и рейнските дъщери Станислава Момекова /Воглинде/, Ина Петрова /Велгунде/ и Александрина Стоянова-Андреева /Флосхилде/.
На диригентския пулт бе Евън-Алексис Крист, вече е познат на софийската публика, получи заслужени овации от публиката.
Спектакълът бе посрещнат изключително възторжено от публиката, а бурните аплодисменти и виковете „Браво!“ след края бяха за всички участници.
Вагнерианци от САЩ, Германия, Австрия, Италия отново се насладиха на Вагнеровата музика и изразиха задоволството си, че присъстват на фестивала.
В залата бяха и музикални критици и познавачи на творчеството на Рихард Вагнер от най-престижни световни музикални издания и дигитални платформи като сп. Оperа, сп. Scherzo, сп. Оrpheus, ОnlineMerker, сп. Gramophone, Operaworld.
Всички бяха истински развълнувани след края на спектакъла и оставиха много ласкави отзиви за „Рейнско злато“ като визия и режисьорско решение на Пламен Карталов.
Зрителите отбелязаха, че операта е представена по абсолютно разбираем за публиката начин - музиката и режисьорското решение са в забележително съзвучие, а за костюмите, сценографията и художественото осветление са подбрани възможно най-подходящите цветове, които перфектно синхронизират с нюансите в музиката на Вагнер.
Сценографията на „Пръстенът на нибелунга“ е на Ханс Кудлих, костюмите са на Християна Зорбалиева, а художественото осветление на Андрей Хайдиняк.
Тетралогията „Пръстенът на нибелунга“ продължава в неделя, 29 юни, с представянето на вълшебната „Валкюра“.
******************
След вълнуващата първа вечер от тетралогията "Пръстенът на нибелунга" - "Рейнско злато" - споделяме впечатленията на нашата публика от България и чужбина.